Fysisk og mental trening

Skap lyst og trigg viljen

Fysisk og mental trening

Skap lyst og trigg viljen

Fysisk og mental trening

Mental og fysisk kapasitet henger nøye sammen, og er gjensidig avhengig av hverandre. Vil du endre livsstil, prestere bedre eller nå et bestemt mål, er det bra med fysisk trening, men også helt avgjørende med et forberedt og trent hode.

Mental trening

Hvordan vi tenker, henger sammen med hvordan vi tar inn, bearbeider og lagrer info fra sansene. Hvordan du bruker språket, påvirker både deg selv og andre rundt deg. Hvordan vi når våre mål henger sammen med hvordan vi organiserer våre tanker og handlinger.

Mental trening handler om å jobbe med egne mentale ferdigheter ved hjelp av praktiske og effektive teknikker. Disse teknikkene kan være å danne seg et indre bilde eller utvikle en indre konstruktiv og effektiv dialog for å prestere bedre, være en bedre forelder, leder, trener eller være en bedre utgave av seg selv. Det kan handle om å lære seg å holde fokus, få bedre mestringsfølelsen, redusere stress, bedre selvfølelse og selvtillit, eller til å få det bedre i hverdagen.

Ønsker du å utvikle god selvledelse og lære mer om motivasjon, stress, tankesett og hvordan du overkommer barrierer, bli mer bevisst på hvordan du kommuniserer med deg selv og hvordan du kan ordne dine handlinger for å fullføre en oppgave eller et mål du har satt deg?

VILJE x LYST x TRO
= GLØD / KRAFT / ENERGI / MAGI
Ingenting kommer av seg selv, men med litt justering, trening og prepping er alt mulig!

Kurs

Jeg tilbyr kurs i mentaltrening som er utarbeidet med kunnskap, erfaring og genuin interesse, – og ekte og oppriktig ønske om at du skal få fremgang og oppnå det du ønsker og drømmer om.

Min modell tar deg gjennom ulike tema som handler om å frigjøre iboende potensial gjennom å fokusere på dine ressurser, evner og ferdigheter, – og sette dem ut i livet.

Kurset vil gi deg en hel treningsbag full av forslag til teknikker og metoder – som gir raskt effekt – og ta deg til et nytt nivå – og gjøre hverdagen din mer interessant og spennende.

Med en genuin interesse for andre mennesker, er mitt mål å hjelpe mennesker til å få ut det beste i seg selv og sitt liv, gjennom å lete etter drømmene, definere mål og lage en strategi. Finne frem til ressursene, skape lyst og trigge viljen. Få mennesker til å tro på seg selv gjennom indre positiv dialog og visualisering. Slik kan skapes glød, energi og kraft til å drive seg selv til drømmene eller målet.

Exercise not ony change your body, it change your mind, your attitude and your mood.

Fysisk trening

Helse effekten ved regelmessig fysisk aktivitet og trening er stor, og den største enkeltfaktoren som har betydning for helsen. Det er ikke så viktig hva du trener eller hvor mye du trener, det viktigste er at du holder deg aktiv på et eller annet nivå som du liker og passer inn i din hverdag. 1 dag i uken er bedre enn ingenting, mens litt hver dag gir den største helseeffekten.

Mitt mål er å tilrettelegge for lystbetont, variert og helhetlig trening, som bygger en base på et generelt nivå, som inkluderer flest mulig, lengst mulig.

Form eller farge spiller ingen rolle – det tilrettelegges for alle, og du vil uansett oppleve å få grensene dine tøyd, og du vil måtte forholde deg til både ubehag og velbehag. Trening med meg vil få deg i bedre fysisk form, få en spenstigere kropp, tåle mer og bli en bedre utgave av deg selv.

Personlig trening

Har du et spesifikt mål, ønske eller behov, liker best å trene alene eller trenger tett oppfølging, kan personlig trening «booste» motivasjonen litt ekstra. Treningen blir skreddersydd til deg og dine ønsker. Du fpr hjelp til å sette realistiske mål, og en konkret plan for å nå dem. Faste treningspunkt gjør at du vil følge opp.

Gruppetrening

Liker du et sosialt felleskap når du trener, er gruppetrening i store eller små grupper et knallgodt alternativ. Her inspireres og motiveres vi av hverandres energier og driv.

Innen gruppetrening tilbyr jeg ulike former for aktiviteter, som f.eks.:

  • basis-, kondisjons- og styrketrening
  • smidighets-, bevegelighets-, balanse-, stabilitet og avspenningstrening

Utetrening/utegym

Ingenting kan måle seg med en treningsøkt i deilig frisk luft. Med mange ulike utgangspunkt trener vi samme i gruppe mot hvert vårt individuelle mål. Vi løpet intervaller, i motbakke, i terrenget og på landeveien. Hopper tau og i trapper, gjør kroppsvektsøvelser og kaster på medisinballer. Målet er at vi trøkker litt ekstra på og våger å kjenne på våre ytterpunkter.