Fysisk og mental trening

Skap lyst og trigg viljen

Fysisk og mental trening

Skap lyst og trigg viljen

Fysisk og mental trening

Mental og fysisk kapasitet henger nøye sammen, og er gjensidig avhengig av hverandre. Vil du endre livsstil, prestere bedre eller nå et bestemt mål, er det bra med fysisk trening, men også helt avgjørende med et forberedt og trent hode.

Mental trening

Hvordan vi tenker, henger sammen med hvordan vi tar inn, bearbeider og lagrer info fra sansene. Hvordan du bruker språket, påvirker både deg selv og andre rundt deg. Hvordan vi når våre mål henger sammen med hvordan vi organiserer våre tanker og handlinger.

Mental trening handler om å jobbe med egne mentale ferdigheter ved hjelp av praktiske og effektive teknikker. Disse teknikkene kan være å danne seg et indre bilde eller utvikle en indre konstruktiv og effektiv dialog for å prestere bedre, være en bedre forelder, leder, trener eller være en bedre utgave av seg selv. Det kan handle om å lære seg å holde fokus, få bedre mestringsfølelsen, redusere stress, bedre selvfølelse og selvtillit, eller til å få det bedre i hverdagen.

Ønsker du å utvikle god selvledelse og lære mer om motivasjon, stress, tankesett og hvordan du overkommer barrierer, bli mer bevisst på hvordan du kommuniserer med deg selv og hvordan du kan ordne dine handlinger for å fullføre en oppgave eller et mål du har satt deg?

VILJE x LYST x TRO
= GLØD / KRAFT / ENERGI / MAGI
Ingenting kommer av seg selv, men med litt justering, trening og prepping er alt mulig!

Kurs

Jeg tilbyr kurs i mentaltrening som er utarbeidet med kunnskap, erfaring og genuin interesse, – og ekte og oppriktig ønske om at du skal få fremgang og oppnå det du ønsker og drømmer om.

Min modell tar deg gjennom ulike tema som handler om å frigjøre iboende potensial gjennom å fokusere på dine ressurser, evner og ferdigheter, – og sette dem ut i livet.

Kurset vil gi deg en hel treningsbag full av forslag til teknikker og metoder – som gir raskt effekt – og ta deg til et nytt nivå – og gjøre hverdagen din mer interessant og spennende.

Med en genuin interesse for andre mennesker, er mitt mål å hjelpe mennesker til å få ut det beste i seg selv og sitt liv, gjennom å lete etter drømmene, definere mål og lage en strategi. Finne frem til ressursene, skape lyst og trigge viljen. Få mennesker til å tro på seg selv gjennom indre positiv dialog og visualisering. Slik kan skapes glød, energi og kraft til å drive seg selv til drømmene eller målet.

Exercise not ony change your body, it change your mind, your attitude and your mood.

Fysisk trening

Helse effekten ved regelmessig fysisk aktivitet og trening er stor, og den største enkeltfaktoren som har betydning for helsen. Det er ikke så viktig hva du trener eller hvor mye du trener, det viktigste er at du holder deg aktiv på et eller annet nivå som du liker og passer inn i din hverdag. 1 dag i uken er bedre enn ingenting, mens litt hver dag gir den største helseeffekten.

Mitt mål er å tilrettelegge for lystbetont, variert og helhetlig trening, som bygger en base på et generelt nivå, som inkluderer flest mulig, lengst mulig.

Form eller farge spiller ingen rolle – det tilrettelegges for alle, og du vil uansett oppleve å få grensene dine tøyd, og du vil måtte forholde deg til både ubehag og velbehag. Trening med meg vil få deg i bedre fysisk form, få en spenstigere kropp, tåle mer og bli en bedre utgave av deg selv.

Personlig trening

Har du et spesifikt mål, ønske eller behov, liker best å trene alene eller trenger tett oppfølging, kan personlig trening «booste» motivasjonen litt ekstra. Treningen blir skreddersydd til deg og dine ønsker. Du fpr hjelp til å sette realistiske mål, og en konkret plan for å nå dem. Faste treningspunkt gjør at du vil følge opp.

Gruppetrening

Liker du et sosialt felleskap når du trener, er gruppetrening i store eller små grupper et knallgodt alternativ. Her inspireres og motiveres vi av hverandres energier og driv.

Innen gruppetrening tilbyr jeg ulike former for aktiviteter, som f.eks.:

  • basis-, kondisjons- og styrketrening
  • smidighets-, bevegelighets-, balanse-, stabilitet og avspenningstrening

Utetrening/utegym

Ingenting kan måle seg med en treningsøkt i deilig frisk luft. Med mange ulike utgangspunkt trener vi samme i gruppe mot hvert vårt individuelle mål. Vi løpet intervaller, i motbakke, i terrenget og på landeveien. Hopper tau og i trapper, gjør kroppsvektsøvelser og kaster på medisinballer. Målet er at vi trøkker litt ekstra på og våger å kjenne på våre ytterpunkter.

Storebotn Fysisk & Mental Trening

Gruppetrening

Helhetlig treningsfilosofi
Vi tilbyr gruppetrening med fokus på basis- og intervalltrening som utgangspunkt for å ivareta både fysisk og mental helse, bedre prestasjoner samt forebygge og redusere plager og skader

Gruppetrening
Enkel, effektiv og gøy fellestrening der du inspireres og motiveres av en trener med høy faglig kompetanse og erfaring samt gjennom hverandres energier og driv

Basistrening

Grunnleggende og funksjonelle øvelser som gir en god fysisk og mental basis til hverdagen eller til å bedrive annen trening

Intervalltrening

Gir flest helsegevinster mtp smerteredusksjon, bedre funksjon, koordinasjon, balanse, bevegelighet, styrke og kondisjon samt forebygge en rekke livsstilssykdommer

Alt bygger på basisen

VÅR 2024 (Januar -juni)

Sesongkort 1 
Tren så mye du ønsker gjennom hele vår-sesongen
Kr 3699,-
Sesongkort 2 
Tren 1 valgfri dag i uken gjennom vår-sesongen
Kr 2399,-
Klippekort (10 gng.) Må brukes våren 2024
Kr 1899,-
Drop in
Kr 220,-

Betalingsmåte 

Aud Skogen AS: 1506.57.91355

Timeoversikt – Vår 2024

Mandag

Kl 10:00 FlowerPower
Kl 18.00 Atleten 1
Kl 19:00 Atleten mix
Kl 20:00 Herregym

Onsdag

Kl 10: 00 Atleten 1
Kl 19:00 Atleten mix
Kl 20:00 YogaFlow

Torsdag

Kl 19.00 Atleten 1

Fredag

Kl 17:00 Thank God It`s Friday

60 min

FlowerPower

Grunnleggende yoga- og pilatesøvelser i moderat tempo som bygges opp med enkle øvelser som settes sammen til ulike sekvenser.

Målet er å skape en sterkere basis, smidigere kropp og friere pust, gjennom å øke blodsirkulajon, styrke kjernemuskulatur, bedre holdning, bevegelighet og balanse samt øke bevissthet om egen kropp.

Timen tilpasses for alle. Har du helseutfordringer, ta gjerne kontakt.

60 min

YogaFlow

Velbalanserte sekvenser  med yogastillinger og bevegelser, i et jevnt og rytmisk tempo, hvor vi beveger oss synkront med pusten.

Målet er å skape en smidigere kropp, sterkere base og friere pust, gjennom å øke blodsirkulajson, styrke kjernemuskulatur, bedre holdning, bevegelighet og balanse samt øke bevissthet om egen kropp.

Timen avsluttes med avspenning og meditasjon.

Timen tilpasses for alle. Har du helseutfordringer, ta gjerne kontakt.

45 – 60 min

Atleten

Enkel, effektiv og funksjonell styrke- og kondisjonstrening etter ulike intervallprinsipper. Vi bruker ro- og skimaskiner, sykkel, løpemølle, egen kroppsvekt, basisball, vektplater, jumpbox, hoppetau, step etc

Atleten tilbys på flere nivåer med ulikt tempo:

Atleten 1 – moderat/middels tempo som passer både kommende og etablerte atleter

Atleten mix – fart, tempo og kraft som passer best for etablerte atleter

Snakk med oss og finn ditt utgangspunkt og mål, så starter du på det nivået som passer deg best.

45 min

HerreGym

Enkel, effektiv og funksjonell styrke og kondisjonstrening etter ulike intervaller.

Passer best for menn.

45 min

Thank God It`s Friday

En enkel, effektiv og gøy treningstime hvor vi «squeezer» ut siste rest av en travel uke, kvitter oss med avfallsprodukter både fra kroppen og toppen slik at du kan gå glad og fornøyd inn i helgen.

Trenerteamet

TRENER

Aud Skogen

Aud er utdannet PT og gruppetrener innen en rekke kategorier fra Norges idrettshøgskole og SAFE, og er i tillegg utdannet organisasjonspsykolog, coach, fysioterapeut og pedagog.

Hun har lang fartstid innen fysisk aktivitet, trening og helse, og er genuint opptatt av mennesker og de positive effektene fysisk aktivitet har for både kroppen og toppen. Med Aud får du effektive, varierte og funksjonelle treningstimer med energi, driv og glød.

TRENER

Jørgen Skogen Espeseth

Jørgen er utdannet PT, gruppetrener og muskelterapeut fra Naprapathøgskolen i Stockholm. For tiden holder han på med å utdanne seg til Naprapat ved Naprathøgskolan i Stockholm.

Han er en dyktig trener som ser, tilrettelegger og pusher deg. Med Jørgen må du regne med å bli utfordret.

TRENER

Benedicte Kristoffersen

Benedicte er utdannet personlig trener, gruppetrener og kostholdsveileder og har en rekke kurs/utdanninger innen rehab og fitness fra AFPT – Akademiet for personlig trening.  I tillegg har hun fagbrev som kokk og kostsøkonom fra Høgskolen i Akershus/Stabekk.

Benedicte er lidenskapelig opptatt av trening og helse, og drives av å inspirere og motivere andre til å ta vare på egen helse.

Hun har selv deltatt både i marathon og triathlon, men finner nå mer energi i drive med funksjonell trening og bestige fjelltopper på Vestlandet.

TRENER

Benedikte Jacobsen

Benedikte er spesialsykepleier med bred erfaring fra helsevesenet. Hun er utdannet mentaltrener, og har drevet med organisert trening for både mosjonister og mennesker med rehabilteringsbehov.

Benedikte har tidligere drevet med padling på nasjonalt nivå, og elsker tunge bakkeintervaller eller solide økter i terrenget og fjellet. Benedikte er svært opptatt av at trening som gir den enkelte mening på eget nivå, og at økten skal være godt forankret i forskning og anerkjent kvalitet.